Competiția GPeC este examenul de maturitate al magazinelor online din România. De 13 ani, evaluăm și premiem performanțele în e-commerce și încercăm să aducem magazinele online mai aproape de nevoile reale ale clienților digitali.
Dacă ai un magazin online și vrei să-l aliniezi la standardele internaționale de bune practici, înscrie-l în Competiția GPeC 2019!
PACHET PROMOȚIONAL BLACK FRIDAY LA ÎNSCRIEREA ÎN COMPETIȚIE
De Black Friday, înscrie-te în Competiția GPeC cu pachetul PLATINUM și vei obține un audit complet al website-ului tău, atât pentru varianta desktop, cât și pentru mobil la cel mai mic preț posibil: 599 499 EUR. Concret:
- Site-ul îți va fi evaluat timp de 6 luni de Juriul GPeC, alcătuit din 25 de experți în e-commerce și marketing online.
- Magazinul online îți va fi notat ținând cont de peste 200 de criterii esențiale pentru un business online: de la Usability, Design, Customer Experience, SEO, Securitate, Mobile, Social Media, aspecte juridice, E-Mail Marketing până la calitatea serviciilor și profesionalismul onorării comenzilor.
- Vei primi individual și confidențial raportul de audit al site-ului, conținând punctajele și recomandările Juriului GPeC pentru cele 200+ criterii de evaluare.
- Vei primi consultanță profesională în cadrul Întâlnirilor consultative.
- Vei avea acces la cele două conferințe GPeC SUMMIT 2019, evenimentul de referință în e-commerce-ul românesc.
- Vei avea acces la Gala Premiilor eCommerce 2019 unde poți câștiga trofeul GPeC.
Practic, vei avea o radiografie absolută a website-ului tău și vei ști ce și cum trebuie remediat ca să crești rata de conversie și să vinzi mai mult. Totul la prețul promoțional de 449 EUR.
Oferta este valabilă până pe 18 noiembrie 2018, la ora 23.59. Descoperă toate avantajele participării și înscrie-te în Competiție!
1. Audit complet Website E-Commerce atât pentru varianta Desktop, cât și pentru Mobile, în valoare de 2.500 EUR
Afli exact ce este bine și, mai ales, ce trebuie remediat la website-ul tău ca să oferi o experiență de navigare plăcută utilizatorilor tăi și să crești rata de conversie / vânzările.
Magazinul tău online va fi auditat prin cel mai detaliat set de criterii de evaluare (peste 200 de criterii esențiale pentru orice afacere online care vizează: Usability, Design, Customer Experience, SEO, Securitate, Mobile, E-Mail Marketing, Social Media, Aspecte Juridice, Calitatea Serviciilor).
Evaluarea este făcută de 25 de specialiști cunoscuți pentru vasta lor experiență în e-commerce și marketing online, iar tu ai ocazia să dezbați cu ei rapoartele de audit ca să afli exact ce trebuie să faci pentru a-ți îmbunătăți magazinul online!
Toate magazinele online participante în Competiția GPeC primesc rapoartele de auditare. Un astfel de audit ar costa minimum 2.500 EUR dacă nu te-ai înscrie în Competiția GPeC!
- 25 de specialiști în e-commerce și marketing online auditează magazinele înscrise în Competiția GPeC 2019;
- fiecare din cele 200+ criterii de evaluare este notat;
- pe lângă notele acordate, membrii juriului oferă în raport și scurte explicații, comentarii și recomandări acolo unde este cazul;
- evaluarea website-urilor se face în 2 etape distincte, la momente diferite pentru a observa evoluția magazinelor în timp;
- primești rapoartele de audit din cele două etape și ai ocazia să dezbați asupra lor cu jurații care au analizat magazinul tău în cadrul Întalnirilor Consultative GPeC.
În urma Auditului, vei cunoaște exact care sunt punctele forte și punctele slabe ale site-ului tău atât pentru Desktop, cât și pentru Mobile și vei afla concret cum să remediezi problemele semnalate.
––––––––––––––––––––––––––––––
2. Magazin de Încredere, atestat de TRUSTED
Trusted.ro este Programul Național pentru Certificarea Magazinelor Online, inițiat de GPeC împreună cu Legi-Internet.ro și Asociația pentru Protecția Consumatorilor din România (APC România) în anul 2011. În prezent, aprox. 200 de magazine online românești respectă standardele Trusted, afișând pe site-urile lor sigla “Magazin de Încredere Trusted.ro”.
Standardele Trusted sunt obligații legale conform directivelor europene în vigoare, dar și bune practici în e-commerce – general valabile pentru magazinele online. Setul de standarde Trusted reprezintă criteriile de preselecție pentru înscrierea în Competiția GPeC 2019, criterii pe care toate magazinele online trebuie să le îndeplinească.
- Magazinele online care își doresc să participe în Competiția GPeC vor fi auditate din punct de vedere al îndeplinirii criteriilor de preselecție, imediat după înscriere. Te ajutăm să întrunești fiecare standard ca să respecți principalele norme legislative (vei ști exact ce îți cere legea și ce trebuie să faci ca să nu primești amenzi usturătoare);
- În plus, odată cu îndeplinirea criteriilor de preselecție, îți acordăm gratuit pentru 12 luni Marca “Magazin de Încredere Trusted.ro” ca să îți crești reputația și credibilitatea în fața consumatorilor (economisești 240 EUR + TVA – costul acordării Mărcii dacă nu te-ai înscrie la GPeC);
- Pe lângă Marca de Încredere Trusted, implementezi gratuit pentru 12 luni Sistemul “Opinii de Încredere de la Clienții Magazinelor Online”.
––––––––––––––––––––––––––––––
3. Întâlnirile Consultative GPeC – consultanță avizată de la experți în e-commerce și marketing online pentru magazinul tău
Competiția GPeC te ajută să îți optimizezi magazinul în timp real!
Pe lângă scurtele explicații și comentarii oferite de membrii Juriului GPeC în cele două rapoarte de audit, magazinele online înscrise în Competiția GPeC au ocazia să discute asupra rapoartelor cu jurații specialiști care le-au analizat.
- În urma fiecărei etape de evaluare, au loc Întalnirile Consultative GPeC în cadrul cărora magazinele se pot întâlni față în față cu jurații pentru a discuta pe marginea raportului de audit, primind explicații pentru punctajele acordate și recomandări despre cum să își îmbunătățească site-ul;
- Fiecare magazin online va avea la dispoziție aprox. 90 minute de dialog cu specialiștii din juriu, timp în care poate adresa și întrebări suplimentare (pe lângă cele strict referitoare la raportul de evaluare) – pe scurt, primește consultanță avizată;
- Magazinele care nu pot participa fizic la Întâlnirile Consultative GPeC, au posibilitatea de a adresa întrebările lor prin e-mail către jurații care le-au evaluat site-ul.
Potrivit feedback-ului participanților de la edițiile trecute, Întâlnirile Consultative GPeC sunt extrem de utile pentru orice magazin online și nu trebuie ratate pentru că rar ai ocazia sa stai de vorbă față în față cu specialiștii – oameni cu o vastă experiență în e-commerce care te pot ajuta oferindu-ți idei, sfaturi, consultanță despre ce să faci pentru a vinde mai mult.
––––––––––––––––––––––––––––––
4. Participare la cea de a XIV-a ediție a Galei Premiilor eCommerce
Magazinele online înscrise în Competiția GPeC 2019 au acces gratuit la Festivitatea de Decernare a Premiilor în Comerțul Electronic Românesc – Gala Premiilor eCommerce (Noiembrie 2019).
- afli dacă magazinul tău online este unul din câștigătorii Competiției;
- te întâlnești și faci networking cu elita comerțului online românesc;
- afli principalele cifre de piață pentru anul în curs și tendințele pentru 2019;
- știi cine sunt Câștigătorii Anului în Comerțul Electronic, care sunt segmentele de piață cu cele mai mari creșteri și cele cu potențial de dezvoltare;
- participi la un adevărat show, într-o atmosferă memorabilă care marchează 14 ani de Gala Premiilor eCommerce în România.
*Notă: Prin alegerea pachetului PLATINUM la înscrierea în Competiție primești 3 bilete gratuite pentru participarea la GPeC SUMMIT.
––––––––––––––––––––––––––––––
5. Acces gratuit la GPeC SUMMIT Mai 2019 – Cel mai Important Eveniment de E-Commerce și Marketing Online din Europa Centrală și de Est
În Mai 2019 îți aducem GPeC SUMMIT – Cel mai Important Eveniment de E-Commerce și Marketing Online din România și Europa de Est. În fiecare an pregătim un line-up excepțional de speakeri internaționali și români, iar evenimentul îți oferă infinite posibilități de networking cu elita industriei, multiple oportunități de afaceri, schimb de experiență și, mai ales, Conținut Premium, direct aplicabil, fără bla-bla-uri.
––––––––––––––––––––––––––––––
6. Acces gratuit la GPeC SUMMIT Noiembrie 2019
Înainte de desemnarea Câștigătorilor Anului în Comerțul Electronic Românesc din cadrul celei de a 14-a ediții anuale a Galei Premiilor eCommerce, ne vedem la ediția de toamnă a GPeC Summit (Noiembrie 2019, București) – 2 zile de Conferință World-Class în care analizăm evoluția pieței de e-commerce pentru anul în curs, punctând tendințele de dezvoltare pentru 2018 și îți aducem speakeri internaționali legendari pe care doar visai să îi vezi în România! Totul în mijlocul a peste 1.000 de participanți – elita comerțului online.
––––––––––––––––––––––––––––––
7. Discount 5% la Școala de Vară de E-Commerce GPeC 2019
Școala de Vară de E-Commerce GPeC este singura serie de cursuri intensive de E-Commerce și Marketing Online din România. Ediția din 2019 se va desfășura în luna august, la aer curat de munte, în cadrul Family Hotel Arnica*** din Moeciu de Sus și, ca de fiecare dată, îmbină conținutul relevant din cadrul workshop-urilor cu activitățile de team building și networking alături de cea mai frumoasă comunitate din online!
- De dimineață până la prânz, îți iei porția zilnică de steroizi în e-commerce și marketing online! Te așteaptă 12 workshopuri axate pe “tips & tricks” de la cei mai buni specialiști: Optimizarea Conversiilor, Usability, SEO, SEM, Analytics, Management, E-Commerce Tools, A/B Testing, Social Media, E-Mail Marketing, Mobile Optimization, Customer Satisfaction – pe toate le disecăm timp de 5 zile pentru ca tu să vinzi mai mult;
- În fiecare zi după cursuri, ai ocazia să discuți față în față cu trainerii, să pui întrebări și să le ceri sfaturi avizate pentru afacerea ta online;
- După-amiezile și serile sunt rezervate activităților de team building, poveștilor și glumelor spumoase, condimentate cu foc de tabără, vin fiert și acorduri de chitară.
––––––––––––––––––––––––––––––
Gabriel Vasile, CEO SevenSins: “Garantez că TOATE magazinele participante în competiția GPeC și-au îmbunătățit calitatea serviciilor în urma jurizării, inclusiv noi la SevenSins. Dacă s-ar strădui zi de zi să își “tuneze” site-urile așa cum o fac în perioada Galei, atunci am vedea o dezvoltare accelerată a pieței.”
Mihai Pătrașcu, CEO evoMAG: “În opinia mea, GPeC reprezintă cel mai mare și mai important eveniment de comerț electronic din România, ce încurajează creșterea calității magazinelor online românești și, implicit, încrederea clienților în tranzacționarea pe Internet. Evenimentul se adresează tuturor celor care vor să se impună în online prin servicii de calitate oferite consumatorilor, resposabilitate, încredere și creativitate. Mă simt onorat de fiecare dată când particip la GPeC și apreciez nespus de mult profesionalismul de care a dat dovadă de fiecare dată echipa organizatorică.”
Ține cont că:
- Taxa de înscriere în Competiție se va plăti la cursul de schimb RON/EUR din ziua emiterii facturii fiscale;
- Taxa se va achita integral la înscriere, în baza facturii fiscale transmise exclusiv electronic la adresa de e-mail menționată în formularul de înscriere. Ai grijă să completezi o adresă de e-mail validă și verificată frecvent pentru că acolo vei primi atât factura, cât și toate noutățile despre acțiunile GPeC 2019;
- Este bine să știi că, până când plata nu este confirmată, magazinul tău nu va fi auditat din punct de vedere al criteriilor de preselecție și nu vei fi acceptat ca participant în Competiția GPeC 2019;
- Valoarea taxei de înscriere nu este returnabilă.
Condiții necesare pentru înscrierea în Competiție
- Sunt acceptate în Competiția GPeC exclusiv magazine online, respectiv website-uri care permit plasarea comenzilor prin Internet. Nu vor fi admise website-uri de tip “catalog electronic” care nu oferă posibilitatea plasării unei comenzi online;
- Magazinele online trebuie să aibă minimum 6 luni vechime pe piață, adică să fi fost lansate și deschise publicului larg cel mai târziu în luna Septembrie 2019. Luăm în considerare data de la care magazinele operează activ online și NU data înregistrării domeniului. La această regulă se aplică și excepții (vezi mai jos, în NOTE)*;
- Magazinele online trebuie să întrunească integral criteriile de preselecție (majoroitatea, obligații conform legislației în vigoare). Staff-ul GPeC va audita fiecare magazin și va emite un raport în care sunt semnalate problemele identificate, precum și recomandări pentru remedierea lor. Te ajutăm să îndeplinești toate criteriile pentru a fi eligibil pentru Competiția GPeC! Odată cu acceptul în Competiție, magazinele primesc Marca de Încredere TRUSTED.ro și implementarea sistemului de feedback Opinii de Încredere Trusted.ro – ambele, în mod gratuit, pentru 12 luni;
- Încă de la înscrierea în Competiție, magazinele online vor fi testate din punct de vedere al funcționării corecte a procesului de comandă online. Vom plasa comenzi de test explicite (menționând, în clar, că este vorba de comenzi care nu trebuie livrate, făcute de staff-ul GPeC pentru a verifica posibilitatea plasării unei comenzi online);
- Pe lângă comenzile de test de la înscriere care nu trebuie onorate/livrate de magazinele online, Juriul GPeC va plasa și 1 singură comandă de mystery shopping pe parcursul desfășurării competiției (aprilie – noiembrie 2019). Această comandă nu este marcată explicit și, deci, trebuie livrată pentru a nota timpul de răspuns și calitatea serviciilor magazinelor înscrise în Competiție. Coletul va fi returnat la livrare, iar cheltuielile de transport revin exclusiv în sarcina magazinelor participante**;
- Toate magazinele online înscrise în Competiția GPeC 2019 vor trece prin 2 (două) etape de evaluare, ținând cont de criteriile de evaluare și vor primi rapoartele de audit, indiferent dacă vor fi desemnate câștigătoare sau nu la Gala Premiilor eCommerce;
- Magazinele înscrise în Competiția GPeC 2019 au ocazia să discute cu jurații asupra celor două rapoarte de evaluare (față în față / prin Skype / pe e-mail, în funcție de agenda membrilor juriului) pentru a le fi explicate notele acordate și pentru a primi recomandări despre cum să își îmbunătățească site-ul ca să vândă mai mult;
- Înscrierea în Competiția GPeC 2019 prin oferta Black Friday presupune achitarea unei taxe de participare în valoare de
599499 EUR + TVA; - Înscrierea în Competiția Magazinelor Online GPeC 2019 se face completând formularul de înscriere până la data de 18 noiembrie 2018, ora 23:59;
- Ne rezervăm dreptul de a accepta în Competiție doar magazinele online care sunt de acord și respectă standardele GPeC 2018, începând cu regulamentul competiției, criteriile de preselecție și de jurizare și până la formatul evenimentului în întreg ansamblul său.
NOTE: *Sunt considerate excepții valide magazinele online care sunt lansate prin transformarea unui site de prezentare (fără posibilitatea de a comanda online) cu o vechime mai mare de 1 an, cât și magazinele cu o vechime mai mică de 6 luni, dar care sunt operate de o firmă care deține cel puțin un alt magazin mai vechi de 1 an (chiar și magazin fizic, offline). Vechimea în piață este verificată prin Internet Archive – Wayback Machine, data primului comunicat de presă, prima însemnare de pe blog, prezența activă în social media etc.
**Juriul GPeC este instruit să comande produse cu prețuri rezonabile care apar ca fiind în stocul propriu al magazinului – astfel încât să nu creăm dificultăți comercianților înscriși în Competiția GPeC. Vor fi considerate excepții valide magazinele care comercializează servicii sau produse perisabile, agențiile de turism etc. unde nu se vor plasa comenzi de mystery shopping, dar va fi verificat fluxul de comandă online.
Pentru a fi acceptat în Competiția Magazinelor Online GPeC 2019 trebuie să întrunești integral criteriile de preselecție. Nu le cerem degeaba: majoritar, ele reprezintă obligații conform legislației în vigoare, dar și bune practici la nivel internațional în e-commerce. Dacă le respecți, primești acceptul în Competiția GPeC, Marca de Încredere TRUSTED.ro și sistemul de feedback Opinii de Încredere TRUSTED.ro gratuit pentru 12 luni.
Nu-ți face griji dacă încă nu îndeplinești toate criteriile la momentul înscrierii. Te ajutăm noi!
Nu este nicio problemă dacă la momentul completării formularului de înscriere nu îndeplinești toate criteriile de preselecție. Noi te audităm și îți spunem care sunt elementele care trebuie remediate și cum le poți soluționa – important este să implementezi recomandările noastre și te acceptăm în Competiție, acordându-ți și Marca de Încredere TRUSTED.ro.
1. Informații de contact
Conform legislației în vigoare, orice magazin online trebuie să prezinte pe website-ul său (printr-un link poziționat încă de pe prima pagină, cum ar fi secțiunea “Contact”) cel puțin următoarele informații:
- Denumirea firmei/societății comerciale care deține magazinul;
- Numărul de înregistrare la Registrul Comerțului (în cazul magazinelor online care operează în afara României, poate fi numărul de înregistrare de la autoritatea competentă a respectivei țări);
- Codul de Identificare Fiscală (CIF);
- Capitalul social (doar în cazul magazinelor care operează pe teritoriul României);
- Adresa poștală completă a sediului social și a punctelor de lucru / showrooms (doar dacă există puncte de lucru, iar cele două adrese nu coincid);
- Cel puțin un număr de telefon valid și cel puțin o adresă de e-mail de contact funcțională;
- Programul de lucru (zilele săptămânii și intervalul orar în care magazinul poate fi contactat de clienți altfel decât prin formularele online sau e-mail – de exemplu: telefonic, în showroom etc.);
- Numărul mărcii înregistrate la OSIM (doar dacă există marcă înregistrată la OSIM);
- Sigla TRUSTED (cu link funcțional, conform scriptului primit) – sigla va fi afișată și verificată ulterior, după acceptul în Competiția GPeC 2019.
2. Specificațiile produselor/serviciilor
Magazinele online prezintă în paginile de produs principalele caracteristici ale produsului sau serviciului comercializat, conform art. 6 (1) a) din OUG 34/2014.
3. Prețul produselor/serviciilor
Magazinele online prezintă prețul total al produselor/serviciilor cu toate taxele incluse (sau cel puțin modalitatea de calcul a prețului total) înainte de acceptarea contractului de către utilizator, adică înainte de plasarea comenzii de către acesta;
4. Dreptul de retragere
Informarea consumatorilor cu privire la condițiile de exercitare a dreptului de retragere și punerea la dispoziție, conform legii, a modelului de formular de retragere. TRUSTED.ro pune la dispoziție un model de formular de retragere și informațiile esențiale pentru consumatori – orice magazin îl poate implementa gratuit. Magazinele online specifică, în clar, că respectă politica de returnare a produselor în 14 zile calendaristice pentru consumatori, cerută de Directiva Drepturilor Consumatorilor (cu excepția cazurilor unde legea prevede derogări – vezi exemplul produselor perisabile etc.);
5. Protecția datelor cu caracter personal
Magazinele îndeplinesc condițiile minimale legate de informarea utilizatorilor cu privire la protecția datelor cu caracter personal conform Legii 677/2001 (aplicabilă până pe 25 Mai 2018) și a Regulamentului UE 679/2016 (GDPR) începând cu 25 Mai 2018. Astfel, magazinele online informează minim cu privire la coordonatele operatorului de date personale, scopul prelucrării datelor, drepturile utilizatorilor și terții care au acces la datele colectate.
6. Declarații pe propria răspundere
La înscriere, magazinele online declară pe propria răspundere (prin bifarea câmpului “Am citit și sunt de acord cu Regulamentul GPeC 2019” din cadrul formularului de înscriere) că:
- nu vor trimite mesaje comerciale nesolicitate (spam). Orice newsletter sau mesaj periodic transmis pentru promovarea magazinului (fie de către magazin, fie de o altă entitate contractată de magazin) trebuie să conțină datele de identificare ale transmițătorului (cel puțin: numele sau logo-ul magazinului, denumirea firmei care îl deține, codul de identificare fiscală, numărul de înregistrare la Registrul Comerțului, telefon, e-mail), precum și o procedură de dezabonare funcțională*;
- produsele comercializate nu sunt contrafăcute;
- întreg conținutul de pe site este original sau magazinul folosește resurse (imagini de produs, specificații, video, text etc.) cu acceptul sursei (producător, furnizor etc.), fără să încalce legea drepturilor de autor și alte legi conexe.
*Plângerile sau raportările utilizatorilor legate de trimiterea de mesaje comerciale nesolicitate / spam în perioada desfășurării GPeC (Aprilie – Noiembrie 2019) atrag după sine excluderea din Competiție și imposibilitatea participării la ediția GPeC 2019.
7. Acordul utilizatorului asupra Termenilor și Condițiilor
Înainte de plasarea comenzii, magazinul trebuie să ofere posibilitatea consumatorului de a citi un Acord sau Termenii și Condițiile de derulare a tranzacției (considerate drept contract între vânzător și cumpărător) și să își exprime acordul cu acestea bifând faptul că le-a citit și că este de acord cu ele (bifa pusă de consumator reprezintă, conform legii, acceptarea contractului – de aceea este important să nu existe bifă pusă by default). Magazinul poate avea o altă funcționalitate similară cu cea descrisă mai sus, care să demonstreze acceptarea contractului de către consumator;
8. Flux de comandă online funcțional
Întregul proces de comandă (de la adăugarea unui produs/serviciu în coșul de cumpărături până la finalizarea comenzii) trebuie să fie funcțional, cursiv și lipsit de erori și să se încheie cu un ecran sau cu un e-mail de confirmare a comenzii. Staff-ul GPeC va plasa comenzi de test explicite pentru verificarea funcționalității procesului de comandă, comenzi care nu trebuie onorate de magazinele online la înscriere. Reamintim că vor exista și comenzi de Mystery Shopping pe parcursul Competiției GPeC, conform Regulamentului de Înscriere, punctul 5;
9. Link către ANPC
Conform legii, magazinele online românești sunt obligate să afișeze pe prima pagină un link funcțional către site-ul Autorității Naționale pentru Protecția Consumatorilor (ANPC). Sunt exceptate de la regulă magazinele online care operează în afara României;
10. Adrese de e-mail specifice și proceduri
Magazinele online vor publica pe site:
- o adresă de e-mail pentru raportarea încălcării drepturilor de autor (poate fi de tipul “dpi@magazinulmeu.ro”, publicată, de exemplu, în Termeni și Condiții – unde “dpi” este acronimul de la “drepturi de proprietate intelectuală”);
- datele de contact ale unei persoane care are în atribuții concilierea amiabilă în cazul clienților nemulțumiți (pot fi publicate în secțiunea Contact sau în Termeni și Condiții). Acest mecanism de conciliere internă trebuie să fie funcțional și clientul trebuie să primească un răspuns la problema ridicată în maximum 14 zile calendaristice;
11. Autorizări în funcție de produsele comercializate
În anumite cazuri, în funcție de produsele comercializate, magazinele online trebuie să se înregistreze sau să pună un link, conform legii, la autoritățile din domeniu (ex: magazinele online care comercializează produse și servicii supuse controlului sanitar-veterinar și pentru siguranța alimentelor, metale si pietre pretioase, medicamente etc.);
12. Garanția produselor comercializate
Magazinele online publică pe site (de exemplu, în “Termeni și Condiții”) condițiile de garanție și service (unde este cazul pentru service) pentru produsele comercializate și se obligă să le respecte întocmai, precum și serviciile post-vânzare promise clientului (dacă există astfel de servicii suplimentare). De asemenea, magazinele sunt obligate – conform legii – să menționeze existența garanției privind conformitatea produselor;
13. Modalitățile de plată și de livrare a produselor
Magazinul online va menționa în clar și cât mai vizibil, în așa fel încât clientul final să fie înștiințat – înainte de plasarea comenzii – despre:
- modalitățile de plată acceptate, iar în cazul magazinelor care acceptă plata online prin card se va menționa și procesatorul de plăți (text sau logo-ul procesatorului cu link către website-ul acestuia);
- modalitățile de livrare (ex: prin curier propriu, printr-un serviciu de curierat extern menționând numele acestuia, ridicare de la sediul magazinului etc.);
- dacă se fac livrări internaționale – se precizează când este cazul;
- orice alte condiții suplimentare – unde este cazul (ex.: vârsta minimă impusă cumpărătorului, cantitatea minimă de produse comandate etc.);
14. Magazinele care vând produse destinate publicului adult
În cazul magazinelor online care comercializează produse destinate publicului adult, acestea nu trebuie să conțină materiale cu caracter obscen fără o avertizare prealabilă explicită (opt-in) de tipul “Site web destinat persoanelor cu vârsta de peste 18 ani. Dacă nu aveți peste 18 ani, vă rugăm să nu intrați pe acest site. (Opțiune – Intru sau Ies)”.
Te ajutăm să îndeplinești toate criteriile de preselecție și să funcționezi conform legii și bunelor practici în e-commerce
În cazul în care încă nu îndeplinești integral criteriile de preselecție, dar vrei să participi în Competiția GPeC 2019 și să obții Marca de Încredere Trusted.ro, înscrie-te la GPeC pentru că noi te audităm și îți spunem care sunt problemele și cum să le remediezi. Așadar, nu-ți face griji! Important este să implementezi recomandările noastre și vei fi sigur că respecți legislația în vigoare, iar noi te acceptăm în Competiție.
Fiecare magazin online are specificul lui, de aceea trebuie să îți alegi o singură grupă și o singură categorie de produse comercializate, reprezentative pentru afacerea ta – acel core-business.
Grupe: Start-up, Experienced sau Professional. Tu unde te încadrezi?
Există 3 grupe principale în funcție de vechimea în piață:
- Start-up – magazine cu o vechime de minimum 6 luni, dar mai puțin de 1 an*
- Experienced – magazine cu o vechime de minimum 1 an, dar mai puțin de 2 ani**
- Professional – magazine cu o vechime de peste 2 ani***
*Vechimea în piață reprezintă perioada de timp de când magazinul a fost lansat și accesibil publicului larg, NU data înregistrării domeniului. Ca să poți participa în Competiția GPeC 2019, trebuie să ai un magazin lansat cel mai târziu în luna Septembrie 2018 pentru a întruni condiția celor 6 luni vechime. Magazinele online cu o vechime de minimum 6 luni care aparțin unor brand-uri cunoscute vor fi încadrate în grupa Experienced sau Professional în funcție de traffic ranking Alexa și de acceptarea modalității de plată online prin card.
**Vor fi încadrate automat în grupa “Experienced” și magazinele care au o vechime mai mare de 2 ani, dar care nu întrunesc criteriile specifice grupei “Professional”;
***Sunt înscrise în grupa “Professional” magazinele online care întrunesc următoarele criterii:
- au minimum 2 ani de existență în piață (au fost lansate cel târziu în luna Martie 2016);
- au traffic ranking în Alexa mai mic de 200.000 la momentul înscrierii (Global Rank);
- acceptă plata online prin card;
Categorii în funcție de produsele/serviciile comercializate
După ce ți-ai ales grupa, va trebui să optezi pentru o singură categorie de concurs – cea care reprezintă core business-ul tău:
- Alimentare și Băuturi (ex.: catering, comenzi mâncare, fast-food, fructe, legume, conserve alimentare, ceaiuri, cafea, băuturi alcoolice, băuturi răcoritoare, dulciuri etc.);
- Anunțuri (ex.: anunțuri auto, imobiliare, produse sau servicii de la persoane fizice și juridice/classifieds etc.);
- Articole sportive (ex.: aparate fitness, echipamente sportive, îmbrăcăminte și încălțăminte specifică, ciclism, ski, body-building, accesorii sport etc.);
- Auto, Moto și Utilaje (ex.: mașini și accesorii, utilaje industriale, piese de schimb, service, consumabile, piese și subansamble etc.);
- Bebeluși, Copii, Jucării și Puericultură (ex.: articole pentru copii, articole de igienă și sănătate pentru bebeluși, hăinuțe, jocuri, jucării, pătuțuri, cărucioare, leagăne, premergătoare, accesorii etc.);
- Birotică și Papetărie (ex.: dosare, registre, hârtie, bloc-notes, tehnică de birou, instrumente de scris și corectat, rechizite școlare, consumabile, tipizate, bibliorafturi, echipamente profesionale pentru tipar, accesorii etc.);
- Bricolaj, Grădină și Unelte (ex.: materiale de construcții, accesorii, bricolaj, diverse scule, finisaje, parchet, lambriuri, gresie, faianță, covoare, uși, feronerie, trimmere etc.);
- Cadouri și Bijuterii (ex.: bijuterii, ceasuri, albume, rame foto, decorațiuni, suveniruri, obiecte de artă, colecții, antichități, cadouri haioase, cadouri personalizate etc.);
- Cărți, Reviste, eBooks, Muzică și Film (ex.: librării online, edituri, anticariat, cărți de specialitate, ghiduri, atlase, planuri de orașe, ziare, reviste, periodice, portaluri de informare și revistă a presei, cd-uri cu muzică, dvd-uri filme, muzică și filme download-abile, eBooks etc.);
- Echipamente de Securitate și Supraveghere (alarme, supraveghere video, sisteme anti-efracție, sisteme anti-incendiu, interfoane etc.);
- Fashion (ex.: îmbrăcăminte, încălțăminte, lenjerie, costume de baie, accesorii de modă, confecții și tricotaje, colecții, genți, curele, ochelari de soare, pălării, eșarfe, mărgele etc.);
- Florării online (ex.: flori, aranjamente forale, coroane de flori etc.);
- Health & Beauty (ex.: cosmetice, tratamente, farmacii online, suplimente alimentare, produse pentru slăbit, parfumuri, creme, machiaj, loțiuni, geluri, SPA, gene false, centre specializate etc.);
- Hobby, Timp Liber și Divertisment (articole de vânătoare și pescuit, corturi, bărci, saci de dormit, filatelie, machete, collectibles, activități de relaxare, website-uri de jocuri online, Sex Shop etc.)
- Home & Deco (ex.: mobilier, home appliances, decorațiuni, perdele, corpuri de iluminat, articole de uz casnic și menaj, cuverturi, tablouri etc.)
- IT&C, Electronice și Electrocasnice (ex.: calculatoare, componente PC, notebook, telefoane, echipamente audio-video, foto, HI-FI, imprimante, rețelistică, sisteme GPS, software, jocuri PC și console, TV, frigidere, aer condiționat, electrocasnice mici și mari, accesorii etc.);
- Pet Shop (ex.: hrană și accesorii, produse pentru sănătatea și igiena animalelor, jucării pentru animale etc.);
- Produse organice, naturale și BIO (alimente bio, produse de uz casnic bio, cosmetice organice etc.)
- Servicii Online (ex.: asigurări, bilete la spectacole/concerte/filme, consultanță, reîncărcări de cartele pre-plătite, cursuri, servicii electronice plătite, creditare online / servicii financiare etc.);
- Shopping Club (magazine online exclusiviste care necesită înregistrare ca utilizator pentru a vizualiza ofertele);
- Supermarket, Mall, Marketplace (magazine cu o gamă diversificată de produse care înglobează foarte multe categorii de produse comercializate);
- Travel (ex.: produse destinate călătoriilor, genți de voiaj, trolere, rucsacuri, serviete, borsete, rezervări de bilete de avion, vacanțe, sejururi, călătorii, rezervări hoteluri etc.);
Pentru fiecare categorie care înregistrează minimum două magazine participante, se va acorda câte un premiu pe baza punctajelor obținute în urma auditării. Dacă vor exista categorii cu 1 singur participant, premiul nu se va acorda. În cazul în care există domenii de activitate neacoperite de categoriile de concurs, te rugăm să ne contactezi cu propunerile tale. Ne rezervăm dreptul de a înființa noi categorii în funcție de interesul manifestat de participanți.
Înscrierile în Competiția GPeC 2018 s-au încheiat!
Abonează-te la newsletter-ul nostru și află primul când începem înscrierile pentru ediția 2019 precum și tot ce e important despre E-Commerce și Marketing Online!